Потребителски вход

19.01.2010 18:59 - АНТОНОВДЕН НА ХИЖА
Автор: dimona Категория: Туризъм
Прочетен: 2372 Коментари: 0 Гласове:

Не можахме за Нова година да се съберем на хижа , затова решихме да отидем на хижа "Бачо Киро " , край Дряновския манастир . Пътувахме със сутрешния експрес до Дъбово , после се метнахме на пътника . Пътуването беше приятно , само дето , заради ремонта на железопътната линия от Кръстец до Плачковци ни извозваха с автобуси , но единият се беше развалил и пратиха две маршрутки ...
   Не ни се засядаше още от обяд на масата и затова решихме да слезем в Трявна . Една разходка из зимна Трявна щеше да ни освежи ...image
  Трявна е моят любим български град . Бил съм толкова пъти в него и не очаквах да ме изненада с нещо ново , но ...Бившата градска баня е превърната в спретнат музей на азиатското и африканско изкуство .image
    Разгледахме експозицията от тибетски щампи и икони . Интересни са индийските бродирии и тъкани , а също така и африканските маски . И всичко това е дарение от български скулптор на Трявна !После се качихме над града с кристалночист въздух за да разгледаме музея на тревненската иконопис . Не разбрахме кога стана време за влака . От Трявна до Дряновския манастир е петнадесет минути път . Манастирът се беше сгушил край реката , обграден от висок скален венец .image

Имахме дори време да отидем до Синия вир , романтично място с поредица от няколко водни скока ... Вечерта в хижата се събрахме три групи . В столовата заварихме група от студенти и от ученици . Музиката на учениците ни допадна и се развихрихме , но студентите се разсърдиха на нашите "музикални вкусове " и се изнесоха . После се върнаха и ни заляха с техния денс стил . Накрая се стигна до консенсус относно музиката в столовата .
   На другия ден - Антоновден се отправихме пеша към град Дряново . Разлахме кучетата в село Цинга и след час и половина стигнахме покрайнините на Дряново ...image
Дряновската река влачеше водите си бавно и замислено .
Покрай Дряновския манастир и пещерата "Бачо Киро " , туристическите забележителности на Дряново все ни убягваха . Сега беше време да наваксаме пропуските . Освен известния музей , прославящ творческия гений на уста Колю Фичето оказа се , че в Дряново има много други интересни неща , все архитектурни шедьоври на майстора . Освен черквата , много елегантна е и часовниковата кула в центъра на града ...image
Нашата екскурзия се оказа доста плодотворна и обогатяваща сетивата ни ... Оказа се , че в Дряново се намира и най-старата релефна карта на България . Аз това не го знаех , а вие ...